Hoe het werkt

Uw eerste Amazon FBA-zending

Deze post is bedoeld om u te helpen met uw eerste verzending van producten naar Amazon FBA. Omdat Amazon vrij strikte verzendingsrichtlijnen heeft, zullen we hun vereisten voor voorbereiding, verpakking, etikettering en leveringen doornemen om ervoor te zorgen dat uw eerste zending en ontmoeting met FBA goed verloopt.

Als verkopen via Amazon geheel nieuw voor u is, moet u zich eerst en vooral registreren als verkoper op Amazon. Volg gewoon de stap-voor-stap instructies om een Amazon Seller account aan te maken. Wanneer u klaar bent om uw producten op de lijst te zetten, selecteert u de optie Fulfillment by Amazon (FBA).

Met deze optie zal Amazon uw product op voorraad houden, verpakken, voorbereiden en verzenden naar een koper, evenals de klantenservice en retourzendingen beheren. Uw enige verantwoordelijkheid als verkoper is om uw inventaris bij te houden, en uw voorraad bij te vullen wanneer nodig.

Een overzicht van het FBA-proces

In de volgende stappen doorlopen we het proces van de verkoop van uw producten op FBA. Volg deze stappen om er zeker van te zijn dat uw eerste FBA-zending naar het Amazon Fulfillment Center goed verloopt:

  1. Bepaal welke producten u wilt verkopen op Amazon FBA (en neem contact op met een leverancier)
  2. Registreer voor een Amazon-verkopersaccount
  3. Vermeld de producten die u wilt verkopen op Amazon FBA en maak een verzendingsplan aan via uw verkopersaccount
  4. Selecteer een expediteur om het transport van uw leverancier naar het gespecificeerde Fulfillment Center te verzorgen (uw geselecteerde expediteur moet de vereisten van Amazon voor voorbereiding, verpakking, etikettering en levering van uw producten kennen en daaraan voldoen)
  5. Levering van uw producten aan het toegewezen Amazon Fulfillment Center

Deze post zal zich richten op de stappen 3-5, en zal alles wat u moet weten met om uw producten met succes te leveren aan Amazon FBA.

Creëer uw verzendingsplan op Amazon

Zodra u alles klaar heeft om uw producten naar Amazon FBA te sturen, logt u in op uw Amazon Seller Account en maakt u een nieuw verzendingsplan aan. Eerst moet u aangeven welke producten u naar Amazon wilt verzenden. Vervolgens moet u aangeven of u ‘Individuele producten’ of ‘Case-Packed producten’ verkoopt. Vink ‘Individuele artikelen’ aan wanneer u verzenddozen gebruikt die één of meer producten bevatten die in hoeveelheid en staat variëren.

Selecteer Case-Packed Products als alle producten in uw doos dezelfde SKU (een unieke identificatiecode van een product) en staat hebben, d.w.z. elke doos met hetzelfde product bevat dezelfde hoeveelheid en is voorverpakt door de fabrikant. Vervolgens doorloopt u de volgende zes stappen in de workflow om zendingen aan te maken:

  1. Stel de hoeveelheid in voor elk product
  2. Voorafgaande begeleiding, afhankelijk van het type product dat u hebt
  3. Etiketten afdrukken
  4. Uw zending naar FBA beoordelen en goedkeuren
  5. De verzendmethode samen met de gegevens van de vervoerder. Voor deze stap geeft u ook het aantal dozen op en drukt u uw verzendetiketten af. (Als uw zending in aanmerking komt voor het Amazon Partnered Carrier Programma, kunt u hier ook uw verzendetiketten afdrukken. (Als uw zending in aanmerking komt voor het Amazon Partnered Carrier Programma, dan is dit ook de plaats waar u uw zending plant en betaalt)
  6. Een samenvatting van het verzendproces, waarin u de inhoud van uw zendingen kunt bekijken en uw zending en de ontvangststatus ervan in het FBA-magazijn kunt volgen

Voor stap 2 en 3: Als u liever niet zelf uw producten voorbereidt en/of etiketteert, biedt Amazon FBA aan om dit tegen een vergoeding te regelen via hun FBA Label Service en FBA Preparation Service. Selecteer gewoon ‘Amazon’ in het dropdown menu ‘who-prepares’ en/of ‘Amazon’ in het dropdown menu ‘who-labels’. Voor meer informatie over de kosten en de hoogte ervan, klik dan op deze link.

Hier vindt u gedetailleerde informatie over hoe u uw eerste verzendingsplan kunt maken.

Controleer tot slot of uw verzendingsplan accuraat is en of de producten die u naar Amazon wilt verzenden correct zijn. Wanneer u tevreden bent, ga dan verder met het goedkeuren van uw zending(en).

Op basis van uw verzendplan (dat wil zeggen welke producten u verzendt en van waar u ze verzendt, wijst Amazon u een Fulfillment Center toe. Met andere woorden, u heeft geen invloed op naar welk magazijn u gaat verschepen.

Wanneer u tevreden bent met uw verzendplan, is de daadwerkelijke verzending van uw producten de volgende stap.

Verzending van uw producten naar een Amazon Fulfillment Center

Bij verzending van uw producten naar een Amazon Fulfilment Center heeft u drie opties:

  1. Verzending naar Amazon FBA met een expediteur
  2. Laat uw leverancier uw producten rechtstreeks naar Amazon verzenden
  3. Selecteer om met de partnercarriers van Amazon te verzenden via het ‘Partnered Carrier Program’ (alleen voor leveringen van kleine pakketten en binnen de Europese Amazon markten)

Ongeacht welke van de bovenstaande opties u kiest, is het van cruciaal belang dat aan de eisen van Amazon voor voorbereiding en etikettering wordt voldaan. Zo niet, dan loopt u het risico dat Amazon uw zending afkeurt, waardoor u veel tijd en geld verliest.

Shipping to Amazon FBA

Leverancier kiezen voor het afhandelen van voorbereiding en verzending

Als u uw leverancier uw producten rechtstreeks naar Amazon laat sturen, kan dit u tijd en geld besparen, omdat u zonder ‘tussenpersoon’ werkt. In plaats daarvan, moet u uw leverancier zorgvuldig de richtlijnen van Amazon voor voorbereiding en etikettering uitleggen. Tevens dient u de etiketten door te sturen die uw leverancier vervolgens correct op uw producten kan plaatsen.

Alles moet perfect op elkaar zijn afgestemd om te voorkomen dat de levering in het magazijn van Amazon fout loopt. Dat kan, maar wij raden deze oplossing niet aan voor andere zendingen dan kleine pakketten.

Een ander aspect om rekening mee te houden, is het feit dat als u uw leverancier uw producten rechtstreeks naar Amazon laat verzenden, u het risico loopt dat hij u omzeilt en zijn producten rechtstreeks aan Amazon verkoopt in de toekomst. Dat is natuurlijk alleen zo wanneer uw leverancier de FBA-eisen en het proces kent.

Tot slot, als u voor deze oplossing kiest, zorg er dan voor dat uw leverancier uw producten verzendt met betaalde invoerrechten (incoterm DDP), omdat Amazon geen verzend- of douanekosten voor u betaalt.

Verzending naar Amazon FBA met een expediteur

De logistiek om uw producten naar Amazon FBA te brengen kan een enorme hoeveelheid tijd, energie en geld kosten. Daarom is het van cruciaal belang dat uw expediteur het proces van het verzenden van internationale goederen naar Amazon begrijpt.

Zodra uw zending meer dan ongeveer 135 kg weegt, is het niet langer voordelig voor u om gebruik te maken van de bekende koeriersdiensten, zoals DHL, UPS, FedEx, enz. In plaats daarvan moet u voor grotere overzeese zendingen een expediteur vinden om uw zending van uw fabrikant naar Amazon FBA te verwerken.

Een expediteur zal in de eerste plaats in staat zijn om elke stap van het verzendingsproces voor u te coördineren, wat zeer nuttig is als u onervaren bent in de scheepvaartsector. Bovendien, als u kiest voor een geschikte expediteur die de FBA-industrie kent (wat wij overigens sterk aanbevelen) kunnen zij zelfs uw goederen voorbereiden voor een vlotte levering bij Amazon. Dit omvat, maar is niet beperkt tot:

  • Controleer uw goederen op beschadigingen
  • Controleer of de afmetingen en het gewicht van de doos niet groter zijn dan de vereisten van Amazon
  • Label uw dozen in overeenstemming met de FBA-richtlijnen
  • Verpak uw dozen op palletten, inclusief stretchfolie en etiketten
  • Maak een afspraak voor levering
  • Transporteer de producten naar het gespecificeerde Fulfillment Center

De voor de hand liggende voordelen van deze oplossingen is dat u (d.w.z. uw expediteur) de kwaliteit van uw producten kan controleren en er zeker van kan zijn dat Amazon voldoet aan de normen voor verpakking en etikettering, waardoor u minder het risico loopt dat uw zending door Amazon FBA wordt afgekeurd.

Amazon FBA shipping

Het nadeel van deze oplossingen is de extra kosten die u voor een ‘tussenpersoon’ betaalt om uw producten voor te bereiden, of de extra tijd die u er zelf aan moet besteden, als u de producten naar uw adres laat sturen in plaats van dat u het door een expediteur laat doen.

En tot slot de kosten voor de extra afhandeling tussen uw leverancier en het Fulfillment Center van Amazon. Onze ervaring leert ons echter dat het de moeite waard is om wat extra uit te geven, omdat er in dit proces veel dingen verkeerd kunnen lopen. Vertrouwend op uw producten met een ervaren Amazon FBA expediteur, profiteert u enorm van hun expertise en middelen en bent u er zeker van dat uw producten veilig aankomen op de eindbestemming.

Amazon Partnered Carrier Programma

Als u slechts een kleine zending heeft, komt u mogelijk in aanmerking voor het Amazon Partnered Carrier Programma, afhankelijk van waar de zending vandaan komt en de grootte van uw zending.

Om in aanmerking te komen voor het Amazon Partnered Carrier Programma, mag de lengte van uw doos niet groter zijn dan 75 cm, en het maximale gewicht om zonder verdere vereisten door te geven is 15 kg. Als uw pakket tussen de 15-30 kg weegt, moet het voorzien zijn van het label “Heavy Package/Team Lift”, dat zowel van boven als van opzij van elke zware eenheid te zien is.

Het Partnered Carrier Programma is alleen beschikbaar voor in aanmerking komende zendingen binnen Europa. Voor overzeese zendingen moet u het transport zelf regelen.

Ook als uw zending groter is dan een halve pallet, moet deze worden gepalletiseerd, en Amazons Partner Program zal niet beschikbaar zijn voor u. Zodra u de grootte van een halve pallet hebt bereikt, moet u uw eigen expediteur vinden en moet er een leveringsafspraak worden gemaakt tussen het Fulfillment Center en uw vervoerder.

Lees hier meer over Amazon’s Partnered Carrier opties.

Als u ervoor kiest om te verzenden met het partnerprogramma van Amazon, moet u zelf contact opnemen met de expediteur en een afhaling plannen. Voor meer informatie over het plannen van een afspraak met UPS, klik hier.

Nu bespreken we een cruciaal onderdeel van het gebruik van de Amazon FBA service: het voorbereiden van uw producten volgens de Amazone vereisten. Of u dit nu zelf doet of het door een derde partij laat doen, het is belangrijk dat u het correct uitvoert om te vermijden dat Amazon uw producten bij aflevering afkeurt.

Guidelines and requirements

FBA-vereisten voor verzending: Hoe bereidt u uw producten voor op verzending

Op het eerste zicht lijken de verzendingsvereisten van Amazon om uw producten naar een Amazon Fulfillment Center te sturen ingewikkeld en overweldigend. Om ervoor te zorgen dat alles soepel verloopt met uw verzending, is het belangrijk dat u uw producten volgens de richtlijnen van Amazon voorbereidt en etiketteert. Zo niet, dan kan Amazon de ontvangst van uw verzending weigeren als deze aankomt in hun Fulfillment Centers. Hieronder vindt u wat u moet weten.

Voorbereidingsvereisten

Wanneer u uw producten registreert op uw Amazon Seller Account, biedt Amazon u online een gedetailleerde handleiding voor producten die een speciale verpakking en voorbereiding nodig hebben.

De lijst van categorieën die speciale voorbereidingen nodig hebben omvat:

  • Breekbaar
  • Vloeistoffen/gels
  • Textiel
  • Pluche/baby
  • Scherp
  • Klein
  • Volwassenen

Of u nu babyproducten, vloeistoffen of breekbare artikelen verkoopt, Amazon heeft richtlijnen voor alles. FBA Preparation video tutorials zijn te vinden via deze link.

Etikettering & barcode-eisen

Alle producten die naar Amazon FBA worden gestuurd, moeten één scanbare en correcte barcode bevatten, zodat de Fulfillment Centers ze kunnen identificeren en registreren wanneer ze aankomen. Als Amazon de barcode van uw product niet kan lezen, zullen ze waarschijnlijk problemen ondervinden, zoals het bepalen van wat uw product is, van wie het is, of waar het naartoe moet. Door dit label goed aan te brengen, bent u er zeker van dat de juiste eenheid wordt ontvangen en dat er rekening wordt gehouden met uw inventaris.

Amazon FBA maakt onderscheid tussen producten die u zelf moet etiketteren en producten die al een in aanmerking komende barcode van de fabrikant bevatten. Deze laatste noemen ze ‘Stickerless, Commingled Inventory’ en zijn dus producten die u naar Amazon Fulfillment Centers kunt sturen zonder dat u ze eerst moet etiketteren. Hieronder zullen we twee barcode opties voor verzending naar FBA verduidelijken:

  1. Gebruik bestaande barcodes van de fabrikant (alleen voor in aanmerking komende producten)
  2. Print Amazon-barcodes/etiketten vanaf uw Amazon verkopersrekening

Stickerloze Samengevoegde Inventaris
Sommige producten komen in aanmerking om de barcode van de fabrikant te gebruiken, en als uw barcodevoorkeur hiervoor is ingesteld, zal de barcode van de fabrikant worden gebruikt om uw voorraad te identificeren en te volgen gedurende het hele Amazon-uitvoeringsproces. Let wel op dat wanneer u voor deze optie kiest, uw producten worden vermengd met de artikelen van andere verkopers van dezelfde producten.

In de praktijk betekent dit dat als een klant een van uw producten koopt, Amazon het product dat het dichtst bij de specifieke klant beschikbaar is, ook al is het niet ‘uw’ producten. Dat wil zeggen dat u dit specifieke product niet naar het Fulfillment Center heeft gestuurd waar het vandaan komt. In een dergelijk geval zal Amazon een gelijkwaardig product uit uw inventaris toewijzen aan de verkoper wiens product werd gebruikt om de bestelling van de klant te vervullen, en u krijgt natuurlijk de betaling voor de verkoop zoals gebruikelijk.

Labelling Amazon FBA

Tot slot, wanneer u de barcode van de fabrikant als uw labeloptie gebruikt, kan Amazon zorgen voor een snelle verzending van dat specifieke product en bespaart u ook tijd en geld, omdat u zelf geen Amazon-barcodes op uw producten hoeft te bevestigen.

In aanmerking komende barcodes omvatten onder andere UPC, EAN en ISBN, en om deze te kunnen gebruiken moet uw product aan de volgende voorwaarden voldoen:

  • Uw product(en) moet(en) nieuw zijn
  • Uw product(en) moet(en) een enkele scanbare barcode hebben die overeenkomt met een enkele ASIN (Amazon-barcode) in de Amazon-catalogus
  • Uw product(en) mag(en) geen vervaldatum hebben
  • Uw product/producten mag/mogen niet consumeerbaar of topisch zijn (bv. crème, shampoo of cosmetica)

Zelf uw producten etiketteren
Als uw producten niet in aanmerking komen voor stickerloze, samengevoegde inventaris, moet u uw producten zelf labelen met FBA-etiketten en moet u de etiketteringsvereisten van Amazon volgen om uw zending snel en accuraat naar Amazon’s Fulfillment Centers te krijgen. Amazon barcodes zijn onder andere ASIN en FNSKU.

Bij het maken van uw verzendingsplan kunt u in stap drie uw etiketten afdrukken. Deze moet u doorsturen naar uw expediteur, als u de producten (en dozen) niet zelf etiketteert.

Elk van uw producten heeft een scanbaar etiket nodig. Dit geldt voor alle individuele producten, d.w.z. als u een grote doos met 10 sets koptelefoons heeft, moet elke set voorzien zijn van een barcode. Het is niet voldoende om alleen de doos met uw producten te etiketteren.

Bovendien is het van cruciaal belang dat het etiket op een gladde ondergrond wordt geplaatst en alle bestaande barcodes bedekt. Plaats het etiket niet rond hoeken, rondingen en randen, omdat dit de mogelijkheid om ze te scannen kan beïnvloeden en het ontvangstproces kan vertragen, wat uiteindelijk de beschikbaarheid van uw apparaten voor verkoop kan vertragen.

Voor producten die extra voorbereiding vereisen, zoals zakken of noppenfolie, moet u ervoor zorgen dat de etiketten scanbaar zijn zonder de verpakking te openen. Dit geldt ook voor de stickerloze, samengevoegde inventaris. Bovendien mogen barcodes niet bevlekt, vervaagd of gescheurd zijn, omdat ook dit het scannen ervan bemoeilijkt. Hetzelfde geldt voor het labelen van uw verzenddozen: Etiketten moeten bovenop uw doos(en) worden geplaatst, uit de buurt van de naden, randen of hoeken van dozen, en als u dozen opnieuw gebruikt, zorg er dan voor dat u oude etiketten afdekt.

Bekijk de video hieronder om de vereisten voor het labelen van uw producten te zien:

Amazon FBA etiketvereisten

Let op de palletvereisten

Als u palletten aflevert bij een Amazon Fulfillment Center, is het belangrijk om op de hoogte te zijn van de volgende eisen:

  • Bij levering van palletten aan Fulfillment-centra in EU-landen moeten de palletten 80×120 cm (Europese standaard) zijn
  • Bij levering van voorraad naar het Verenigd Koninkrijk moeten de palletten 120×100 cm (Verenigd Koninkrijk standaard) zijn. Andere palletafmetingen worden afgekeurd
  • Maximale hoogte voor enkel gestapelde pallets is 1,7 m en 1,5 m voor dubbel gestapelde palletten (inclusief de hoogte van de pallet)
  • Palletten mogen niet meer dan 500 kg brutogewicht hebben, inclusief het gewicht van het pallet
  • Palletten moeten verpakt zijn in doorzichtig plastic
  • Palletten die internationaal worden geïmporteerd moeten voldoen aan de ISPM15 norm (warmtebehandelde pallets)
  • Het maximale gewicht voor elke doos op de pallet is 15 kg. Als het de grens van 15 kg overschrijdt, moet het duidelijk als “Zwaar gewicht” op zowel de bovenkant als de zijkanten van de doos worden aangeduid
  • Alle zendingen behalve kleine pakketzendingen moeten op een pallet worden aangeleverd
  • Alle palletten met gemengde maar visueel vergelijkbare producten moeten worden voorzien van de vermelding “gemengde goederen” of “gemengde SKU’s”
  • Alle pallets moeten de volgende informatie bevatten in de rechterbovenhoek op een van de zijkanten:
    • Naam van de leverancier
    • Van en naar adressen
    • PO-nummer(s)
    • Aantal dozen
    • Aantal palletten (“Pallet #___ van ___.”)

Scheduling delivery appointment

Vereisten voor het plannen van leveringen aan Amazon-FBA

Het plannen van afspraken om uw producten succesvol af te leveren bij Amazon moet ook aan bepaalde richtlijnen voldoen.

U dient het boekingsformulier in te vullen en de gevraagde informatie, zoals het aantal palletten en dozen en het PO-nummer (dit is uw Amazon referentie-ID), te specificeren. Wanneer u het boekingsformulier hebt ingevuld, stuurt u het door naar uw vervoerder, die vervolgens contact opneemt met het aangewezen Fulfillment Center en de leveringsafspraak opstelt. Naast het PO-nummer moet de vervoerder ook een PRO-nummer en een Bill of Lading (B/L) nummer opgeven.

Uw aangewezen vervoerder moet minimaal 24 uur van tevoren een leveringsafspraak aanvragen voor alle inkomende leveringen. Mocht u ervoor kiezen om Transporteca te gebruiken voor uw FBA-levering, dan zullen wij deze afspraken uiteraard voor u afhandelen.

Doordat Amazon eist dat FBA-zendingen op zeer specifieke tijdstippen worden afgeleverd (soms laat in de avond en met een zeer krappe tijdsspanne) kan dit leiden tot vertragingen in de aanvankelijke transittijd die wij aan u voorstellen. Transporteca kan, net als elke andere transporteur, geen leveringsafspraak maken met Amazon om een leveringsafspraak in te plannen totdat de goederen aankomen in het magazijn van de expediteur in het land van bestemming. Ook kan de tijdspanne die Amazon geeft een paar dagen na aankomst van uw producten hier zijn.

Tot slot is het noodzakelijk dat alle palletleveringen plaatsvinden op een vrachtwagen van minimaal 7,5 ton. Dit om ervoor te zorgen dat de vrachtwagen in staat is om terug te keren naar het laadperron, en om een elektrische pallettruck toegang te geven tot de achterkant van de vrachtwagen. Particuliere voertuigen zoals auto’s, bestelwagens en pick-ups worden afgekeurd.

Fout gelopen leveringen

Niemand wil zich zorgen maken over verzendingen en leveringen. Daarom is het belangrijk dat u op de hoogte bent van de meest voorkomende problemen in het ontvangstproces die vertraging of zelfs afkeuring van uw producten kunnen veroorzaken. Heb dus aandacht voor de volgende fouten om een succesvolle levering van uw producten te garanderen:

  • Wanneer uw producten niet goed verpakt zijn voor opslag
  • Wanneer producten onjuist zijn geëtiketteerd of onleesbare etiketten hebben
  • Wanneer uw zending onverwachte items bevat: bijvoorbeeld meerdere zendingen in dezelfde doos, geen lijst gemaakt, of u heeft meer dan aangegeven verstuurd
  • Wanneer er producten ‘ontbreken’, zoals bijvoorbeeld point-of-sales dozen die als verpakking worden gebruikt, of wanneer sets van meerdere producten verkeerd zijn gelabeld
  • Wanneer de staat of beschrijving van het product niet overeenkomt met wat in de systemen van Amazon is gespecificeerd, bijvoorbeeld een verkeerde versie, conditie of binding
  • Wanneer de hoogte van uw pallet de limiet van 1,7 m voor enkel gestapelde en 1,5 m voor dubbel gestapelde pallets overschrijdt
  • Wanneer gevaarlijke voorwerpen een gevaar voor de veiligheid vormen
  • Wanneer dezelfde barcodes worden gebruikt voor verschillende producten
  • Wanneer vloeibare producten niet goed zijn afgedicht en/of zijn uitgelekt
  • Wanneer u producten met alleen een etiket op de buitendoos opstuurt, terwijl u in feite meerdere producten probeert af te leveren
  • Wanneer uw product meer dan één barcode bevat, omdat u de oude barcodes niet hebt verborgen
  • Wanneer de barcodesticker op de buitenste zak wordt geplaatst en mogelijks is losgekomen
  • Wanneer uw dozen te zwaar zijn zonder het juiste waarschuwingslabel ( > 15 kg)

Voor een kort overzicht van beperkingen, do’s en don’ts, zie Amazon’s guick guide.

Amazon FBA pallet requirements

Belastingen en heffingen

Het is belangrijk op te merken dat Amazon geen verantwoordelijkheid neemt voor eventuele heffingen of belastingen die op uw zending van toepassing kunnen zijn. Zorg er daarom voor dat uw zending door de douane wordt ingeklaard en dat eventuele belastingen of heffingen of andere heffingen vooruitbetaald zijn voordat ze bij Amazon worden afgeleverd. Anders wordt uw zending bij aankomst in het Amazon magazijn geweigerd. Bovendien zal Amazon niet dienen als de importeur of uiteindelijke ontvanger van uw geïmporteerde zendingen.

Gevaarlijke goederen

Houd er rekening mee dat Amazon FBA beperkingen heeft op specifieke producten, die u niet via FBA mag verkopen. De onderstaande lijst omvat niet al deze producten, maar is een voorbeeld van een aantal daarvan:

  • HAZMAT producten: samengeperst gas en brandbare producten. Voor het versturen van lithiumbatterijen is aanvullende informatie over het product nodig
  • Producten met een bederfelijke houdbaarheidsdatum/afloopdatum: bv. voedsel- en zwangerschapstests
  • Zware goederen van meer dan 30 kg
  • Tabak, vuurwapens, medicijnen, alcohol, vloeibare recipiënten groter dan 1L, messen

Voor de volledige lijst van FBA verboden producten, volg deze link.

Wat gebeurt er daarna?

Zodra Amazon uw producten heeft ontvangen en gescand, slaan ze ze op in het Fulfillment Center en is uw product meestal binnen drie werkdagen beschikbaar voor verkoop op Amazon.

In uw Amazon Seller Account kunt u uw zending bekijken, monitoren en volgen (indien van toepassing). Bezoek de pagina ‘Samenvatting bekijken’ om de voortgang van uw zending te volgen zoals deze door FBA wordt ontvangen. Mochten er problemen zijn met uw verzending, dan wordt u hiervan ook op de hoogte gebracht.

Als uw zending na 72 uur nog niet volledig is ontvangen, neem dan contact op met de Amazon Seller Support voor hulp.

Amazon FBA

FBA met Transporteca

Veel nieuwe Amazon FBA-verkopers vinden het proces om hun producten naar FBA te krijgen overweldigend. Wij begrijpen waarom! Het is een ingewikkeld proces dat een zekere mate van kennis en ervaring vereist.

Transporteca is een ervaren operator als het gaat om FBA-zendingen, en we hebben al talloze zendingen naar Amazon behandeld.

Wij werken samen met meerdere vertrouwde partners, die het proces en de vereisten van het succesvol afleveren van zendingen bij Amazon Fulfillment Centers volledig begrijpen.

Wanneer u uw zending bij Transporteca boekt, zorgen wij ervoor dat alles met betrekking tot het transport wordt verzorgd, inclusief de douanecontrole. Onze partners zorgen ervoor dat uw zending verpakt en geëtiketteerd is om aan de eisen van Amazon te voldoen, en wij zorgen ervoor dat we te zijner tijd leveringsafspraken met Amazon regelen.

Wij beheren alles tussen de ophaling in het magazijn van uw fabrikant tot uw producten worden ingecheckt in een Amazon Fulfillment Center. Vertrouw ons de logistiek toe, dan garanderen wij dat aan de eisen van Amazon wordt voldaan. Zo kunt u uw tijd besteden aan uw bedrijf.

Wilt u uw producten naar Amazon FBA verzenden? Selecteer gewoon ‘Amazon FBA’ in het menu wanneer u op onze website op zoek bent naar verzendingsoffertes.

Voor verdere vragen kunt u contact met ons opnemen.

Bekijk de FAQ van Amazon voor meer informatie over FBA, of lees hier de volledige gids om een FBA zending aan te maken.